Aktuálně ze ZŠ

Informace k provozu škol od 18.11.2020

Provoz mateřských škol

Provoz mateřských škol (včetně mateřských škol a tříd zřízených podle § 16 odst. 9 školského zákona) je zachován jako doposud, tedy za dodržení provozních pravidel podle Manuálu.

Děti a pedagogičtí pracovníci nemají povinnost nosit roušky. Ostatní zaměstnanci a další osoby pohybující se ve škole mají povinnost nosit roušky po celou dobu pobytu ve škole.

Provoz základních škol

Je povolena osobní přítomnost:

  • žáků zařazených do přípravné třídy základní školy,
  • žáků 1. a 2. ročníků základních škol,
  • žáků vyšších ročníků prvního stupně základních škol za předpokladu, že jsou ve školním roce 2020/2021 zařazeni do třídy společně se žáky 1. nebo 2. ročníku (tzv. malotřídní škola),
  • žáků škol zřízených při zařízeních pro výkon ústavní výchovy nebo ochranné výchovy a
  • žáků škol zřízených při zdravotnických zařízeních.

Pro tyto žáky se tedy obnovuje povinná prezenční výuka.

Pro ostatní žáky pokračuje povinné vzdělávání distančním způsobem.

Jsou umožněny prezenční individuální konzultace ve škole (vždy pouze jeden žák a jeden pedagogický pracovník), u kterých může být přítomen zákonný zástupce žáka. O organizaci konzultací rozhoduje ředitel školy s ohledem na vzdělávací potřeby žáka.

Prezenční výuka probíhá v homogenních skupinách (kolektivy jednotlivých tříd se neslučují, ani jinak neprolínají). Doporučuje se organizovat příchod, odchod a pohyb žáků ve škole tak, aby nedocházelo ke kontaktu mezi žáky z různých tříd.

Žáci a zaměstnanci školy (i další osoby pohybující se ve škole) mají povinnost nosit roušky po celou dobu pobytu ve škole.

Je zakázán zpěv a sportovní činnosti při vzdělávání.

Za podmínky zachování homogenity skupiny je možné realizovat vzdělávací činnosti ve venkovních prostorách i mimo areál školy.

Doporučuje se během dne zařadit pobyt žáků na čerstvém vzduchu podle možností školy.

Za dodržení podmínky homogenity skupiny žáků jedné třídy je umožněn provoz školní družiny.

Během distanční výuky může žák odebírat jídlo (více viz dodatek vnitřního řádu školní jídelny). Nicméně všichni, kteří mají distanční výuku, jsou odhlášeni z odběrů obědů. Pokud chce žák obědy odebírat, je nutné se přihlásit na daný týden ve školní jídelně.

Více na odkaze:

 https://koronavirus.edu.cz/files/informace-k-provozu-skol-a-skolskych-zarizeni-od-18-11-2020.pdf

Zásady online výuky

Během digitální výuky se chováme tak, jako kdybychom byli v místnosti s jinými lidmi a komunikovali s nimi.

  • Platí stejné formy chování a zdvořilosti jako v reálném životě.
  • S majetkem druhého (obrázky, dokumenty) zacházejte ohleduplně. Platí obecná pravidla ochrany osobních údajů (GDPR).
  • Pro všechny videokonference přes Microsoft Teams jsou přidělena hesla. Tato hesla nesmějí být předána dál.
  • Nezhotovujte žádné zvukové či obrazové záznamy či screenshoty rozhovorů a výuky.
  • Při konání videokonferencí platí náš školní řád, a to především zákaz rozšiřování nepatřičných obsahů. Porušení tohoto pravidla bude řešeno stejně jako v běžném školním provozu.
  • Připravte se před zahájením výuky, aby mohla výuka začít včas. Mějte připraveny potřebné učební materiály.
  • Svůj mikrofon si vypněte a zapněte pouze ve chvíli, kdy chcete mluvit.
  • Hlaste se, pokud chcete něco říct. Po svém příspěvku si opět vypněte mikrofon.
  • Soustřeďte se na videokonferenci, nespouštějte žádné vedlejší chaty.
  • Úkoly zpracovávejte během online výuky samostatně.
  • Dodržujte termíny, dejte vědět vyučujícímu, pokud nejste schopni termíny ze závažných důvodů dodržet.
  • V žádném případě nezveřejňujte obsahy a komentáře, které by mohly někoho urazit a zranit. Pokud vás někdo obtěžuje, informujte o tom třídní učitelku/třídního učitele.

Pravidla pro online výuku

Podpora distančního vzdělávání formou online výuky (včetně rozvrhů)

Od druhého listopadu podpoří naše škola distanční vzdělávání pomocí online  výuky.

Pracovat budeme v aplikaci Teams. Bližší informace jste obdrželi od třídních učitelů. Účast na výuce je možná také prostřednictvím chytrých telefonů (aplikace Teams). Případné kolize v rozvrhu mezi sourozenci, nemožnost připojit se v dané době do online hodin budeme řešit individuálně.

Číst více...

Krizové ošetřovné

Podmínky nároku na ošetřovné z důvodu uzavření škol od 14. 10. 2020 včetně postupu při žádosti je uveden v následujícím odkazu: https://www.mpsv.cz/web/cz/osetrovne

Licence Office365 pro žáky naší školy

Základní škola a mateřská škola Osová Bítýška má od školního roku 2020/2021 uzavřenou licenční smlouvu s firmou Microsoft. Žáci mají díky licenci možnost bezplatně využívat Office 365 po dobu jejich docházky na naši školu. Mohou využívat např. Word, Excel, PowerPoint, nově Teams a další.

Teams slouží jako komunikace učitel/žák pro případnou distanční výuku.

Každý žák si může aplikaci nainstalovat až na 5 vlastních zařízení – stolní PC, notebook, tablet, mobilní telefon.

Přístupové údaje získají žáci od svých třídních učitelů.

Po ukončení školní docházky na naší škole žákovi licence končí.

pdfPostup instalace OFFICE365

Omezení výuky od 14. 10. 2020

Rozhodnutím vlády je od středy 14. 10. 2020 zakázána přítomnost žáků ve školách. Od této doby se všichni žáci účastní povinně distanční výuky, tedy vzdělávání na dálku prostřednictvím internetu. Opatření platí pro všechny ročníky školy.

  • Distanční výuka bude probíhat prostřednictvím webových stránek školy.
  • Úkoly budou zadávány přes úložiště (viz loňský školní rok). Pokud bude uzavření škol pokračovat i v měsíci listopadu, přejde postupně výuka na formu on – line. V tomto případě budou třídní učitelé informovat rodiče a žáky o způsobu přihlašování a formách práce včetně časového rozvrhu pro jednotlivé ročníky.
  • Po dobu uzavření školy není v provozu školní jídelna.
  • Provoz školní družiny bude v tomto období přerušen.
  • Do pátku 23. 10. 2020 je zakázána přítomnost žáků ve školách. Po tomto období následuje týden s mimořádným volnem, státním svátkem a podzimními prázdninami. Návrat žáků do běžné prezenční výuky je prozatím plánován na pondělí 2. 11. 2020.